Přehledové informace

Podmínky vzniku Aliance

  • 2004 – agentura CzechTrade vybírá 7 progresivních oborů českého exportu a zakládá oficiální vývozní aliance. Czech ICT Alliance je jednou z nich.
    Cílem aliance je zviditelnit a propagovat české ICT firmy zahraničním zákazníkům a podstatně vylepšit pozici ČR ve světě v oblasti exportu ICT služeb z hlediska výše obratu na jednoho obyvatele.
  • Září 2005 – formalizace sdružení.

Mnoho příkladů úspěšné spolupráce (kontraktační semináře, přednášková činnost, marketingový katalog, zahraniční spolupráce): UK, Rakousko, Belgie, Holandsko, Švédsko.

Exportní a její IT strategie – PROČ?

  • The Economist Intelligence Unit, CEO Briefing, 2005: ČR je nejatraktivnější destinací pro outsourcing v Evropě a třetí nejatraktivnější na světě (1. Indie).
  • Potenciál České republiky vychází z:
    • kombinace relativně levné pracovní síly,
    • atraktivního regulačního prostředí,
    • těsné blízkosti západní Evropy, se kterou sdílí těsné kulturní a historické vztahy.

Místní poměrně vzdělaná pracovní síla zvyšuje atraktivitu země jako off-shoringové lokality nad regionální konkurenty jako je Polsko nebo Slovensko.

Nevyužitý potenciál

  • Podíl vývozu služeb na celkovém vývozu ČR, 2003: 12,8 %, což je výrazně méně, než v zemích EU (podíl 20,6 % v EU – 25, USA – 48% v roce 2004).
  • Hodnota exportu služeb na jednoho obyvatele: 760 USD - hluboko pod úrovní srovnatelných zemí EU.
  • Podíl ČR (0,7 % na světovém exportu zboží a 0,46 % na světovém exportu služeb) je menší než podíl srovnatelných zemí (Rakousko 1,29 % a 2,25 %, Dánsko 0,83 % a 1,78 %, Belgie 3,39 % a 2,36 %).

Tisknout



© 2017 Czech ICT Alliance

Podmínky užití | Prohlášení přístupnosti | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA | Vytvořeno na CMS WebArchitect XHTML 1.0 | CSS 3